Головна » Статті » Мої статті |
Проведення тижня історії у школі є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вивчення історії, стимулювання творчої активності учнів. При цьому вчитель і його вихованці готують тематичні вечори, газети, проводять інтелектуальні турніри, круглі столи, конференції тощо. Одним із таких традиційних заходів є вікторини. Дану вікторину як позакласний захід можна запропонувати під час методичного тижня учням 6-х класів. За тиждень до вікторини вчитель визначає команди від класів у кількості 5 осіб і вказує, який матеріал треба повторити. Вікторину проводить вчтитель та два його помічники (колеги-вчителі чи учні-старшокласники). Перший помічник слідкує за тим, яка команда підняла руку (флажок) на відповідь першою, а другий — фіксує перебіг гри на дошці. Вікторина проходить у два тури: письмовий і усний. На початку першого туру команди сідають колом і дають письмову відповідь на 5 запитань: 1. Назвіть відомих вам предків людини: від найдавнішої до сучасного типу. (Рамапітек — австралопітек — пітекантроп — неандерталець — кроманьйонець). 2. Назвіть відомих вам священних тварин єгиптян. (Жук-скарабей, корова, кішка, мавпа, змія, бик, крокодил, ібіс, шуліка, сокіл). 3. Назвіть міста-держави Південного Межиріччя. (Ур, Урук, Лагаш, Ніппур, Парса, Аккад, Сіппар, Вавилон). 4. Назвіть відомих вам перських царів. (Кір II — Камбіз II — Бардія — Дарій І — Ксеркс). 5. Назвіть індійські варни (від нижчої до вищої). (Шудри — вайш'і — кшатрії — брахмани). По закінченні туру вчитель одразу ж перевіряє роботи. Враховуються швидкість, повнота і правильність відповідей. Помічники оголошують перші результати і допущені помилки. Другий тур має назву «5 на 5», оскільки має 5 раундів по 5 запитань у кожному. Перший раунд — «5 визначень». Учні повинні закінчити речення і назвати необхідне визначення: 1. Людина, що живе в роки, які вона описує (сучасник). 2. Зміни, перетворення в державі (реформи). 3. Держава, на чолі якої стоїть одна особа (монархія). 4. Поселення людей, які переселилися з іншої країни (колонії). 5. Правила, що їх установила держава (закони). 1. 1750 р. до н.е. (Стародавній Єгипет, повстання бідноти). 2. 1792 — 1750 рр. до н.е. (Вавілон, правління царя Хаммурапі). 3. 612 р. до н.е. (Ассирія, взяття Ніневії). 4. 268 — 231 рр. до н.е. (Індія, правління царя Ашоки). 5. 722 р. до н.е. (Захоплення Ассирією Ізраїльського царства). Третій раунд — «5 столиць». Учні повинні назвати столиці стародавніх держав: 1. Столицею Мідійського царства було місто (Екбатан). 2. Столиця Ізраїльсько-іудейського царства (Єрусалим). 3. Столиця Дамаського царства (Дамаск). 4. Перша столиця Ассирійської держави (Ашшур) 5. Столиця Перської імперії за Дарія І (Сузи. Четвертий раунд — «5 цікавинок». Учні дають відповіді на цікаві запитання: 1. В якій бібліотеці були книги, які не горіли? 2. В якому морі не можна потонути? 3. Який давній календар створений на основі рахунку по пальцям? (Давньоєгипетський. ЗО днів: 3x10 або 6x5). 3. Декілька десятиліть раптова і таємнича смерть настигала вчених-єгиптологів, які проникали всередину пірамід. У чому ж причина? (Вірус, виявлений в муміях, що приводив до гострої алергії). 4. В якій државі та з якого матеріалу карбували перші монети? (Лідійське царство, VII ст. до н.е., електрум). П'ятий раунд — «5 цитат». Учні повинні вказати, про яку подію йде мова і де вона відбувалася: 1. «Учинили люди заколот проти царської влади, встановленої богом. Столицю зруйнували за 1 годину. Царя захопили бідні люди. Начальники (Повстання бідняків у Єгипті). 2. «Горе тобі, місто криваве, сповнене обману, безперервних грабежів! Вершники мчать, меч виблискує, сокира сяє! Убитих безліч і гори трупів...» (Загибель Ніневії). 3. «Коли споруда була готова, бог розгнівався і вчинив так, щоб вони не розуміли один одного» (Спорудження Вавилонської вежі). 4. «Під час свята з'явилася людська рука, яка написала слова: «Мене, текел, перес» 5. «І повиводив він увесь Єрусалим, і всіх князів, і всх лицарів військових, — десять тисяч пішло до неволі, — і всіх тесль та ковалів» (Розгром Ізраїльського царства нововавілонським царем Навуходоносором | |
Переглядів: 1447 | |
Всього коментарів: 0 | |