Головна » Статті » Мої статті

ВІКТОРИНА З ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ

Проведення тижня історії у школі є ефективним засобом підвищення пізнавального інтересу до вив­чення історії, стимулювання творчої активності учнів. При цьому вчитель і його вихованці готують тема­тичні вечори, газети, проводять інтелектуальні тур­ніри, круглі столи, конференції тощо. Одним із та­ких традиційних заходів є вікторини. Дану віктори­ну як позакласний захід можна запропонувати під час методичного тижня учням 6-х класів.

За тиждень до вікторини вчитель визначає ко­манди від класів у кількості 5 осіб і вказує, який матеріал треба повторити.

Вікторину проводить вчтитель та два його по­мічники (колеги-вчителі чи учні-старшокласники). Перший помічник слідкує за тим, яка команда підняла руку (флажок) на відповідь першою, а другий — фіксує перебіг гри на дошці.

Вікторина проходить у два тури: письмо­вий і усний.

На початку першого туру команди сідають ко­лом і дають письмову відповідь на 5 запитань:

1. Назвіть відомих вам предків людини: від найдавнішої до сучасного типу.

(Рамапітек — австралопітек — пітекантроп — не­андерталець — кроманьйонець).

2. Назвіть відомих вам священних тварин єгиптян.

(Жук-скарабей, корова, кішка, мавпа, змія, бик, кро­кодил, ібіс, шуліка, сокіл).

3. Назвіть міста-держави Південного Межиріччя.

(Ур, Урук, Лагаш, Ніппур, Парса, Аккад, Сіппар, Ва­вилон).

    4. Назвіть відомих вам перських царів.

   (Кір II — Камбіз II — Бардія — Дарій І — Ксеркс).

5.   Назвіть індійські варни (від нижчої до вищої).

(Шудри — вайш'і — кшатрії — брахмани).

По закінченні туру вчитель одразу ж перевіряє роботи. Враховуються швидкість, повнота і пра­вильність відповідей. Помічники оголошують перші результати і допущені помилки.

Другий тур має назву «5 на 5», оскільки має 5 раундів по 5 запитань у кожному.

Перший раунд — «5 визначень». Учні повинні закінчити речення і назвати необхідне визначен­ня:

1. Людина, що живе в роки, які вона описує (сучасник).

    2. Зміни, перетворення в державі (реформи).

    3. Держава, на чолі якої стоїть одна особа (мо­нархія).

4.  Поселення людей, які переселилися з іншої країни (колонії).

    5. Правила, що їх установила держава (закони).
Другий раунд — «5 подій». Учні повинні відповісти на запитання: «Що відбулося і в якій країні?»

1.  1750 р. до н.е. (Стародавній Єгипет, повстан­ня бідноти).

2. 1792 — 1750 рр. до н.е. (Вавілон, правління царя Хаммурапі).

3.  612 р. до н.е. (Ассирія, взяття Ніневії).

4.  268 — 231 рр. до н.е. (Індія, правління царя Ашоки).

5. 722 р. до н.е. (Захоплення Ассирією Ізраїльсь­кого царства).

Третій раунд — «5 столиць». Учні повинні на­звати столиці стародавніх держав:

1.  Столицею Мідійського царства було місто (Екбатан).

2. Столиця Ізраїльсько-іудейського царства (Єрусалим).

    3. Столиця Дамаського царства (Дамаск).

4. Перша столиця Ассирійської держави (Ашшур)

5. Столиця Перської імперії за Дарія І (Сузи.

 Четвертий раунд — «5 цікавинок». Учні дають відповіді на цікаві запитання:

    1. В якій бібліотеці були книги, які не горіли?
  (Гпиняні таблички із ассирійської столиціНіневії).

    2. В якому морі не можна потонути?
  (Мертве озеро в Палестині).

3. Який давній календар створений на основі рахунку по пальцям?

  (Давньоєгипетський. ЗО днів: 3x10 або 6x5).

3.  Декілька десятиліть раптова і таємнича смерть настигала вчених-єгиптологів, які проникали всередину пірамід. У чому ж причина?

(Вірус, виявлений в муміях, що приводив до гос­трої алергії).

4.  В якій државі та з якого матеріалу карбували перші монети?

  (Лідійське царство, VII ст. до н.е., електрум).

П'ятий раунд — «5 цитат». Учні повинні вка­зати, про яку подію йде мова і де вона відбувалася:

1.   «Учинили люди заколот проти царської влади, встановленої богом.

Столицю зруйнували за 1 годину. Царя захопили бідні люди. Начальники
країни повтікали. Чиновників повбивано...»

  (Повстання бідняків у Єгипті).

2.   «Горе тобі, місто криваве, сповнене обману, безперервних грабежів!

Вершники мчать, меч виблискує, сокира сяє! Убитих безліч і гори трупів...»

  (Загибель Ніневії).

    3. «Коли споруда була готова, бог розгнівався і вчинив так, щоб вони не розуміли один одного»

  (Спорудження Вавилонської вежі).

    4. «Під час свята з'явилася людська рука, яка написала слова: «Мене, текел, перес»

  (Взяття Вавилону персами).

5.  «І повиводив він увесь Єрусалим, і всіх князів, і всх лицарів військових,

—   десять тисяч пішло до неволі, — і всіх тесль та ковалів»

  (Розгром Ізраїльського царства нововавілонським царем Навуходоносором

Категорія: Мої статті | Додав: Joy (10.11.2014)
Переглядів: 1447 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar