Головна » Статті » Мої статті |
ВІКТОРИНА З ІСТОРІЇ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
Вікторина з історії середніх віків для учнів 7-х класів Вікторину проводить вчитель та 2 його помічники (колеги – вчителі чи учні – старшокласники). Перший помічник слідкує за тим, яка команда підняла руку (прапорець) на відповідь першою, а другий – фіксує перебіг гри на дошці. Вікторина проходить у 2 тури: письмовий і усний. На початку першого туру команди сідають колом і дають письмову відповідь на 5 запитань 1. Назвіть всі відомі вам германські племена, що брали участь у завоюванні Західної Римської імперії. (Вандали, вестготи, остготи, франки, англи, сакси, лангобарди). 2. Назвіть представників феодальної градації (від вищого до нищого). (Король – герцоги і графи – віконти і барони – рицарі). 3. Назвіть представників духовенства (від нищого до вищого). (Священники, ченці – абати – єпископи, архієпископи – Папа Римський). 4. Назвіть держави що їх заснували хрестоносці (Графство Едесса, Князівство Антиохія, Графство Тріполі, Єрусалимське королівство). 5. Назвіть духовно – рицарські ордени середньовіччя (Тамплієри, госпітальєри, Тевтонський, мечоносців). По закінченню туру вчитель одразу ж перевіряє роботи. Враховуються швидкість, повнота і правильність відповідей. Помічники оголушують перші результати і допущені помилки. Другий тур має назву “5 на 5’’, оскільки має 5 раундів по 5 запитань у кожному. Перший раунд –“ 5 визначень”.Учні повинні закінчити речення і назвати необхідне визначення: 1. Вчення, яке заперечувало вшанування святих ікон (іконоборство). 2. Короткий вислів, що розкриває зміст гербу (девіз). 3. Особа, що дає гроші в борг під відсотки (лихвар). 4. Грамота на право управляти своїм князівством (ярлик). 5. Земельне володіння, за яке треба було служити у королівському війську (феод). Другий раунд “5 подій “.Учні повинні відповісти на запитання: ”Яка це подія і де вона відбулася?” 1. 630 р.(утворення Арабської держави, Аравійський півострів). 2. 843 р.(розпад Франкської імперії, м. Верден). 3. 1204 р.(четвертий хрестовий похід, м. Константинополь). 4. 1302 р.(скликання Генеральних штатів, Франція). 5. 1385 р.(унія Польщі та Литви, м. Крево). Третій раунд “5 прізвиськ”. Учні повинні відповісти на запитання: “Кого так називали і за що?” 1. Завойовник (Вільгельм, герцог Нормандії, завоював Англію). 2. Барбаросса (Фрідріх I, німецький імператор, за руду бороду). 3. Красивий (Філіп IV, французький король, за вроду). 4. Безземельний (Іоан, англійський король, за втрату своїх володінь у Франції). 5. Невський ( Олександр, новгородський князь, за перемогу у битві на р.Нева). Четвертий раунд ”5 цитат “. Учні повинні відповісти на запитання: ”Кому належать ці слова ?” 1. ”Горе мені, що немає в мене нікого з рідні, хто міг би мені чимось допомогти в хвилину небезпеки“ ( Хлодвіг, король франків). 2. ”Порфіра-найкращий саван!” (Феодора, дружина імператора Юстініана). 3. ”Боже врятуй нас від люті норманів“ ( французький священник). 4. ”Вбивайте геть усіх, Бог на небі пізнає своїх “ (папський посол). 5. ”Хто до нас із мечем прийде, той від меча і загине! “(Олександр Невський, новгородський князь). Пятий раунд ”5 історичних осіб”. Учні повинні відповісти на запитання: ” Хто це був?” 1. Він був графом, племінником короля, його загін зазнав смертельних втрат у Піренейських горах. Він став героєм славнозвісної поеми. Хто він ? (Роланд). 2. Знаменитий воїн, всесильний управляючий Франкським королівством у VІІІ ст. Він завдав нищівної поразки арабам і зупинив їх просування у Європу. Мав прізвисько «Молот». Хто він? (Карл Мартелл) 3. Він не був засновником своєї династії, але дав їй своє ім’я. Він створив найбільшу державу раннього Середньовіччя у Західній Європі. Він здійснив 53 військових походи. Був коронований Папою і отримав титул імператора. Хто він? (Карл Великий) 4. Він походив із збіднілого роду. У шість років лишився сиротою. Був пастухом, пізніше вів торгові справи богатої вдови, одружився на ній, а на сороковому році життя почав проповідувати нову релігію і започаткував нову державу. Хто він? (Мухаммед) 5. Він був відомий не лише своєю силою, відвагою і витривалістю, а й упертістю і жорстокістю. За 10 років свого правління жив на батьківщині менше року. Перемагав у багатьох битвах і поєдинках. Брав участь у хрестових походах. Загинув під час сутички. Хто він? (Річард Левове Серце) | |
Переглядів: 1050 | |
Всього коментарів: 0 | |