Головна » Статті » Мої статті

ІГРОВІ РОЗМИНКИ НА УРОКАХ ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ В 6 КЛАСІ

     При вивченні історії, особливо в середній ланці (учні 5-6 класів), доцільно використовувати дидактичні ігри. Вони допо­магають вчителю не тільки урізнома­нітнити навчання, але й організува­ти процес розумового розвитку ди­тини. У дидактичних іграх процес навчан­ня набуває інших, незвичайних форм навчання – політ фантазії, самостійний пошук, новий погляд на звичайні ситуації, переосмис­лення фактів. Гра створює атмосфе­ру здорового змагання, змушує по-новому використовувати накопиче­ні знання й застосовувати їх не тільки механічно, але й відповідно до умов гри. Важливим є ще те, що не під тиском обставин, а за бажан­ням самих учнів, під час навчальної гри відбувається багаторазове по­вторення матеріалу в різноманітних формах.

     В своїй педагогічній діяльності, для досягнення різноманітних пізнавальних завдань, активно пропоную учням дидактичні ігри, зоерема, на уроках узагальнення та тематичного оцінювання за розділами. В першій частині уроку під час ігрової розминки (до 15 хвилин) діти відгадують різноманітні завдання: головоломки, кросворди, чайворди, ребуси, шаради,  а також ігри «четвертий лишній», «було чи ні», «про кого йде мова», «кому належать ці слова». Ось зразок такої розминки до підсумкового уроку за темою «Стародавній Єгипет».

     Завдання 1. Головоломка «Піраміда»

  1. Бог Сонця
  2. Столиця Верхнього Єгипту
  3. Бог відродження, цар загробного світу
  4. Багата, знатна людина
  5. Фараон доби Нового царства
  6. Основне заняття єгиптян

Відповіді: 1. Ра 2.Фіви 3. Осіріс 4. Вельможа 5. Тутанхамон 6. Землеробство

     Завдання 2. Кросворд

  1. На якому континенті виник Стародавній Єгипет?
  2. Висушене і забальзамоване тіло
  3. Місце впадінні Нілу у Середземне море
  4. Люди, які перебувають на державній службі
  5. Правитель ному
  6. Знаки-малюнки єгипетського письма
  7. Бог життя і світла
  8. Перша столиця Стародавнього Єгипту
  9. Єгипетський очерет
  10.  Фараон-реформатор

Відповіді: 1. Африка 2. Мумія 3. Дельта 4. Чиновники 5. Номарх 6. Ієрогліфи    7. Атон 8. Мемфіс 9. Папірус 10. Аменхотеп

     Завдання 3. Гра «Четвертий лишній

     (Потрібно вказати, яке слово у стовпчику лишє і пояснити чому).

1) Тутмос                   2) Сохмет                  3) Палестина             4) Канал

    Сінухет                       Осіріс                        Сирія                          Дамба

    Хеопс                          Нефертіті                  Фінікія                       Шадуф

    Хефрен                       Анубіс                       Нубія                         Піраміда

Відповіді:

  1. Сінухет – вельможа, а не фараон
  2. Нефертіті – цариця, а не богиня
  3. Нубія знаходиться  на південь від Єгипту, а не на північ; це країна в Африці, а не в Азії
  4. Піраміда – культова споруда, а не гідротехнічна; вона пов’язана з камнем, а не з водою

     Завдання 4. Гра «Про що і про кого йде мова?»

  1. «...Жагою палений, мчить у повітрі,

    Черкаючи пісок сухими крильми,

    І дише густим полум’ям пекучим...»

2. «Половину ячменю забирає черв’як, гіпопотам з’їдає решту, мишей багато, в полі на нього спускається сарана, худоба з’їдає, горобці крадуть. Горе...»

3. «...Цілісінький день сидить згорблений біля верста, і вдихає пил від льону; він віддає хліб наглядачеві, щоб той дозволив йому вийти і побачити світло»

4. «Військо повернулося щасливо. Зруйнувавши сусідню країну, вирубавши сади і виноградники...Цар дуже хвалив мене за це».

5. «...Він ішов гірськими хребтами, причому його харч і вода на плечах його, подібно до вантажу осла. Хребет спини його розбитий. Він п’є протухлу воду. Він не може спати».

6. «Краще бути ... за інші посади. Коли він ще дитина, вже всі його вітають».

7. «Він сонце, що бачить промінням своїм». Він «син Бога».

8. «Я не заподіяв кривди людям, я не вбивав, я не чинив зла. Я чистий, я чистий, я чистий».

9. «Задихався я, горло мені пекло. І сказав я: «Це смак смерті».

10. «Забариться він – і життя нема,

        Розгнівається він – і над краєм гроза.

        А надплине він – веселиться земля

        І все, що живе – з нею разом».

Відповіді: 1. Хамсін – вітер із Сахари 2. Землероб 3. Ткач-ремісник

4. Полководець 5. Воїн 6. Писець 7.Фараон 8. Померла людина на суді Осіріса 9. Сінухет 10. Ніл

     По завершенні ігрової розминки вчитель оцінює учнів, які першими надали найбільшу кількість правильних відповідей. В другій частині уроку (до 30 хвилин) учні учні виконують тестові завдання по вказаній темі за двома запропонованими варіантами.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Joy (10.04.2016)
Переглядів: 1030 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar