Головна » Статті » Мої статті |
При вивченні історії, особливо в середній ланці (учні 5-6 класів), доцільно використовувати дидактичні ігри. Вони допомагають вчителю не тільки урізноманітнити навчання, але й організувати процес розумового розвитку дитини. У дидактичних іграх процес навчання набуває інших, незвичайних форм навчання – політ фантазії, самостійний пошук, новий погляд на звичайні ситуації, переосмислення фактів. Гра створює атмосферу здорового змагання, змушує по-новому використовувати накопичені знання й застосовувати їх не тільки механічно, але й відповідно до умов гри. Важливим є ще те, що не під тиском обставин, а за бажанням самих учнів, під час навчальної гри відбувається багаторазове повторення матеріалу в різноманітних формах. В своїй педагогічній діяльності, для досягнення різноманітних пізнавальних завдань, активно пропоную учням дидактичні ігри, зоерема, на уроках узагальнення та тематичного оцінювання за розділами. В першій частині уроку під час ігрової розминки (до 15 хвилин) діти відгадують різноманітні завдання: головоломки, кросворди, чайворди, ребуси, шаради, а також ігри «четвертий лишній», «було чи ні», «про кого йде мова», «кому належать ці слова». Ось зразок такої розминки до підсумкового уроку за темою «Стародавній Єгипет». Завдання 1. Головоломка «Піраміда»
Відповіді: 1. Ра 2.Фіви 3. Осіріс 4. Вельможа 5. Тутанхамон 6. Землеробство Завдання 2. Кросворд
Відповіді: 1. Африка 2. Мумія 3. Дельта 4. Чиновники 5. Номарх 6. Ієрогліфи 7. Атон 8. Мемфіс 9. Папірус 10. Аменхотеп Завдання 3. Гра «Четвертий лишній (Потрібно вказати, яке слово у стовпчику лишє і пояснити чому). 1) Тутмос 2) Сохмет 3) Палестина 4) Канал Сінухет Осіріс Сирія Дамба Хеопс Нефертіті Фінікія Шадуф Хефрен Анубіс Нубія Піраміда Відповіді:
Завдання 4. Гра «Про що і про кого йде мова?»
Черкаючи пісок сухими крильми, І дише густим полум’ям пекучим...» 2. «Половину ячменю забирає черв’як, гіпопотам з’їдає решту, мишей багато, в полі на нього спускається сарана, худоба з’їдає, горобці крадуть. Горе...» 3. «...Цілісінький день сидить згорблений біля верста, і вдихає пил від льону; він віддає хліб наглядачеві, щоб той дозволив йому вийти і побачити світло» 4. «Військо повернулося щасливо. Зруйнувавши сусідню країну, вирубавши сади і виноградники...Цар дуже хвалив мене за це». 5. «...Він ішов гірськими хребтами, причому його харч і вода на плечах його, подібно до вантажу осла. Хребет спини його розбитий. Він п’є протухлу воду. Він не може спати». 6. «Краще бути ... за інші посади. Коли він ще дитина, вже всі його вітають». 7. «Він сонце, що бачить промінням своїм». Він «син Бога». 8. «Я не заподіяв кривди людям, я не вбивав, я не чинив зла. Я чистий, я чистий, я чистий». 9. «Задихався я, горло мені пекло. І сказав я: «Це смак смерті». 10. «Забариться він – і життя нема, Розгнівається він – і над краєм гроза. А надплине він – веселиться земля І все, що живе – з нею разом». Відповіді: 1. Хамсін – вітер із Сахари 2. Землероб 3. Ткач-ремісник 4. Полководець 5. Воїн 6. Писець 7.Фараон 8. Померла людина на суді Осіріса 9. Сінухет 10. Ніл По завершенні ігрової розминки вчитель оцінює учнів, які першими надали найбільшу кількість правильних відповідей. В другій частині уроку (до 30 хвилин) учні учні виконують тестові завдання по вказаній темі за двома запропонованими варіантами.
| |
Переглядів: 1030 | |
Всього коментарів: 0 | |